Aventură culinară pentru o cunoscătoare novice a brânzeturilor

În calitate de pasionată a bucătăriei, mereu am fost deschisă să încerc noi arome și texturi dar mă simt adesea intimidată când vine vorba de lumea fascinantă a brânzeturilor. Cu toate acestea, am luat decizia curajoasă și am încercat un tip de brânză familiar dar cu care nu eram prietenă chiar bună în copilărie: telemeaua. Nu mi-a venit să cred că această experiență mi-a oferit o nouă perspectivă asupra brânzeturilor și a deschis ușa către o adevărată aventură culinară.

O cunoscătoare novice a brânzeturilor…

Sunt ferm convinsă că brânzeturile sunt unele dintre cele mai complexe și variate creații culinare pe care le-a putut produce omul. De la brânzeturile moi, ca un sărut delicat, până la cele tari, ca un strigăt de pasiune, fiecare tip de brânză are o poveste și o personalitate distinctă. Când le degust, simt că mă îndrept într-o călătorie epică a gusturilor și texturilor.

Pasiunea se construiește cu fiecare tip de brânză gustat dar și cu modalitățile în care descopăr combinații inovative. Ca o novice în ceea ce privește brânzeturile, mă simțeam ușor speriată de varietatea și complexitatea oferite de numeroasele tipuri de brânză. Cu toate acestea, Telemeaua Delaco m-a atras prin aspectul său ferm, proaspăt și consistent.

Sursă foto: Delaco

Desigur, Cașcavalul Sofia este achiziționat mereu de soțul meu pentru micul dejun din weekend iar Mozzarella Delaco este singura pe care o folosesc atunci când fac pizza în casă. Totuși, în acest articol telemeaua este vedeta deoarece eu am descoperit cum să o folosesc în două moduri inedite.

… dar cu poftă de inovație

Relația mea cu acest tip de brânză nu a fost mereu una de iubire. Când eram copil nu îmi plăcea telemeaua deoarece nu îi înțelegeam nici gustul dar nici consistența. Pentru mine era un tip de brânză ciudat, sărat și cu multă zeamă dubioasă. O evitam cât puteam de mult și alegeam să mănânc brânza de vaci făcută de bunica mea.

Cu timpul, i-am mai dat șanse și a ajuns să fie un tip de brânză chiar preferat de mine. Am încercat de curând telemeaua Delaco și primul lucru care m-a uimit în legătură cu acest tip de brânză a fost gustul său subtil dar plin de savoare. Mie mi se pare că nu este o brânză puternic sărată sau prea intens aromată, ceea ce înseamnă că este o opțiune potrivită pentru mine, având în vedere antecedentele din copilărie.

Cu telemeaua Delaco este ușor să experimentez. Textura sa fermă și ușor sfărâmicioasă o face potrivită pentru a fi tăiată în cuburi și combinată cu roșii coapte, oțet balsamic și frunze de busuioc proaspăt pentru a crea un aperitiv ușor și delicios. Această brânză se potrivește perfect în salatele de legume sau în sandvișuri, adăugând o notă savuroasă și textură. Eu, totuși, am ales să o încerc în două preparate inedite:

Preparatul nr 1: Telemea cu dulceață pe pâine

Sursă foto: Unsplash.com

Acest preparat conține exact trei ingrediente: pâine, telemea și dulceață. Este o combinație pe care am descoperit-o de curând și, de câte ori spun cuiva că mi-e poftă de acest preparat, se strâmbă și nu concepe pur și simplu combinația de gusturi, texturi. Așa am presupus că este o combinație despre care nu știu prea mulți și o consider inovativă.

Îmi place foarte mult contrastul între telemeaua sărată și dulceață iar combinația preferată de mine este cu dulceață de vișine sau cireșe.

Preparatul nr 2: Rulou de telemea cu ciocolată și căpșuni

Sursă foto: creată de mine pe Canva.com

Instrucțiuni:

Pentru aluat:

  1. Într-un bol mare, amestecă făina cu sarea.
  2. Adaugă cubulețele de unt și folosește vârful degetelor sau un tocător pentru a fărâmița untul în făină până obții o consistență nisipoasă.
  3. Adaugă apă rece și amestecă până obții un aluat omogen. Înfășoară aluatul în folie de plastic și lasă-l să se odihnească în frigider timp de cel puțin 30 de minute.

Pentru umplutură:

  1. Într-un bol, amestecă telemeaua dată pe răzătoare cu ciocolata tocată fin, căpșunile cubulețe și mierea. Acest amestec dulce-sărat va fi umplutura pentru rulou.

Asamblare:

  1. Preîncălzește cuptorul la 180°C și pregătește o foaie de copt pe o tavă.
  2. După ce aluatul s-a odihnit, întinde-l pe o suprafață presărată cu făină pentru a forma o foaie dreptunghiulară subțire.
  3. Întinde umplutura cu telemea și ciocolată uniform pe suprafața aluatului.
  4. Rulează aluatul cu umplutura într-un rulou strâns (asemănător cu un ștrudel) și așază-l pe foaia de copt pregătită.
  5. Coace ruloul în cuptor timp de aproximativ 25-30 de minute sau până când devine frumos auriu.
  6. După ce s-a răcit puțin, taie ruloul în felii groase și bucură-te de preparatul năstrușnic!

Deși sunt încă un novice în domeniul brânzeturilor, am învățat că îndrăzneala de a explora noi arome și texturi poate duce la experiențe culinare uimitoare. Telemeaua mi-a deschis ușa spre această lume fascinantă, iar cu fiecare rețetă devin mai curioasă și mai dornică să încerc combinații noi.

*Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2023

Un gând despre „Aventură culinară pentru o cunoscătoare novice a brânzeturilor

Adăugă-le pe ale tale

Lasă un comentariu

Creează un site web sau un blog la WordPress.com

SUS ↑

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe