Superblog

Binki și excursia cu peripeții

Bună! Eu sunt Binki, mașinuța Dariei și a lui Ștefan, cea mai bună prietenă a lor. Sunt cea care îi duce la serviciu, la cumpărături și în plimbări. Abia ne-am întors dintr-o excursie de trei zile, o excursie de care aveam nevoie cu toții. Eu, Daria și Ștefan simțeam că avem nevoie de aer, de o mică pauză împreună. Deși am planificat o excursie fără peripeții, iată că s-a dovedit a fi una cu mici surprize.

Binki dotată cu de toate

Odată cu venirea primăverii am fost pusă în prim plan de către prietenii mei. Primăvara este un anotimp al renașterii și este o vreme perfectă pentru mici drumeții și excursii, nu-i așa?! Plecând de la această premisă, am decis că este o perioadă numai bună pentru a primi mici cadouri.

🚗 Daria a aflat că există scut de motor metalic pentru Citroen. În primă instanță nu știam exact ce înseamnă dar prietena mea s-a informat și a decis că am nevoie de el (și nu doar dacă mergem în excursii). Este o investiție pe termen lung iar prietenii mei se simt în siguranță atunci când știu că radiatorul, motorul, baia de ulei și cutia de viteze sunt protejate iar Binki nu va avea probleme. Deci Daria și Ștefan au cumpărat și au instalat un scut în doi timpi și trei mișcări iar acum pot spune că străbat drumurile fără griji.

🚗 După instalarea scutului metalic Daria s-a gândit la o cutie portbagaj ce le oferă mai mult spațiu de depozitare. Eu am observat că prietenii mei au nevoie mai mult spațiu de depozitare pentru bagaje atunci când stabilim excursii îndelungate. Eu, Binki, sunt o mașinuță Citroen C1 micuță și cochetă și, din păcate, nu am un portbagaj prea mare. Au cumpărat și un astfel de spațiu de depozitare la care pot apela atunci când au nevoie.

🚗 În momentul acesta Daria și-a dat seama că a pus căruța în fața cailor deoarece nu avea cum să monteze cutia portbagaj dacă nu exista un cârlig de remorcare pentru Citroen. Binki a avut nevoie de cârlig și a fost achiziționat imediat, apoi montat și folosit numaidecât. Pe cârligul de remorcare s-a fixat un suport pentru două biciclete. În acel moment am știut că îi voi duce în excursie pe Daria și pe Ștefan. Mi-am dat seama că suportul este perfect pentru drumeții în aer liber, atunci când mie îmi dau un răgaz și ei pleacă cu bicicletele în excursie. 🚲

Binki și micile peripeții din excursie

Așa cum am spus, Daria și Ștefan au stabilit o excursie de trei zile, nu foarte departe de casă. Mi-a șoptit cineva că avem două nopți de cazare într-un loc liniștit, între dealuri ce abia se trezesc la viață primăvara. Știam că își doresc să își ia și bicicletele pentru a profita de oportunitatea de oxigenare în cadrul micilor plimbări. Zis și făcut!

Bagajul a fost pregătit, a încăput perfect în portbagajul meu, nu aveam nevoie de spațiu în plus. Nu prea mi-a plăcut dar nu am avut ce să fac – a trebuit să plec la drum cu noaptea în cap. Aveam de parcurs un drum de aproximativ patru ore și niciunul dintre noi nu voia să piardă timp deloc.

✍️ Daria și Ștefan au rezumat planul și eu am fost martoră:
„Ajungem la locație, ne cazăm și apoi ne bucurăm de soare și de o mică plimbare pe jos. Este numai bine – reușesc să îmi testez și eu camera foto a noului meu telefon (era vorba despre telefonul Dariei). Mă bucur atât de mult că am plecat devreme!”

Și am plecat… cum? Cu capul în traistă!

Cred că este vorba cea mai potrivită în situația dată.
〰️ Ce crezi?! Eu aveam montat suportul de biciclete însă nu și bicicletele. Telefonul cel nou se afla în buzunarul Dariei, însă cablul de încărcare lipsea cu desăvârșire.
〰️ Daaa, am uitat câteva elemente esențiale. 😓

Eu nu pot vorbi, nu am avut cum să le spun că îmi lipseau bicicletele. Știam că Ștefan era responsabil cu montarea lor dimineață, înainte să plecăm. Tot ce am putut face a fost să aprind un martor în bord și să îl fac pe Ștefan să oprească la un moment dat ca să caute ceva în portbagaj. Atunci și-au dat seama că… bicicletele nu-s. Depindea de ei dacă ne întoarcem sau nu.

Iar cablul de încărcare al telefonului… ar fi trebuit să îl ia Daria, bineînțeles. Totuși, cred că ea s-a bazat e faptul că Binki are mereu cablurile de încărcare de care are nevoie doar că de această dată situația s-a schimbat. Discutam despre un nou membru al familiei, telefonul ei cel nou – Grinu’.

Daria și Ștefan cu capul în traistă și-au dat seama de lipsa bicicletelor la distanță de o oră de Iași iar de lipsa cablului de încărcare înainte de a ajunge la cazare. În acel moment știam toți patru că Grinu’ nu va petrece prea mult timp cu noi și că eu voi fi șefa la plimbări. 😆

Un șir de întâmplări din excursie

Ai putea spune că excursia noastră nu a început într-o notă pozitivă însă, pe drum spre cazare ne-a fost oferită oportunitatea de a face o faptă bună. Am luat un cuplu și bicicletele lor „la ocazie”. Domnișoarei M. i se stricase bicicleta în plimbarea pe care a plănuit-o cu domnul V. și acum făceau autostopul pe marginea drumului, sperând ca un șofer să oprească și să îi ajute să ajungă înapoi acasă.

Știu, șansele ca noi să avem un suport pentru biciclete gol și ca ei să aibă biciclete sunt mici dar, uneori, mai au loc și mici coincidențe. I-am preluat, le-am montat bicicletele și am plecat la drum. Am aflat că aveau de mers 50 de km până acasă, prietenii mei le-au povestit și pățania lor cu bicicletele, au râs puțin împreună și timpul a trecut repede. Ne-au mulțumit și noi ne-am bucurat pentru că formăm o super echipă! Eu m-am entuziasmat că ne-am oprit și i-am ajutat pe cei doi, m-am simțit foarte bine făcând o faptă bună.

Înainte de a ajunge la destinația noastră a intrat în horă și scutul metalic pe care eu îl purtam acum cu mândrie. Deși știam care este calitatea drumurilor și am fost asigurați că este totul în regulă, am aflat pe pielea mea (sau pe scutul meu) că prevenția este foarte bine venită. I-am mulțumit Dariei în gând! 😇

Ultimele 10 minute din drum au fost un dezastru, însă nu și pentru mine. Eu am înaintat încet spre cazare făcând slalom printre gropi și încercând să evit toate pietricele ce încercau să îmi fure concentrarea.

Am ajuns la locație, prietenii mei s-au cazat și s-au odihnit un pic. Pe mine m-au lăsat la aer curat ca să mă bucur de începutul vacanței. După o oră de pauză am mers să mâncăm și a fost prima dată când am văzut un lac. Pur și simplu am fost fascinată de luciul lacului care se asorta cu luciul capotei mele 😊.

A fost pentru mine o excursie așa cum mi-am dorit. Deși au fost acele mici evenimente, Daria și Ștefan au fost relaxați și fericiți. Ei și-au petrecut timpul și cu mine și le sunt recunoscătoare. Le mulțumesc foarte mult pentru că s-au gândit la mine, pentru dotările pe care mi le-au oferit și pentru grija lor. Și eu voi avea grijă de ei de acum înainte.

Abia aștept să mergem împreună într-o nouă excursie!

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2020

1 gând despre „Binki și excursia cu peripeții”