Zbor low-cost, vacanță de nota 10

Cred că a venit timpul să împărtășesc cu tine ceva ce eu consider un episod intim din viața mea: primul zbor cu avionul. Cu stresul până peste urechi, am făcut-o și pe asta! Știu, pentru tine poate fi ceva uzual dar pentru mine a fost o experiență de neuitat, trăită alături de prietenul meu, părinții și bunicii mei. 💡 Hint: a fost primul zbor pentru toți! 🛫

Care a fost contextul primului zbor?

Bunicii mei au sărbătorit anul trecut, în vară, 50 de ani de la căsătorie. Eu m-am gândit să le ofer o experiență de neuitat și să îi provoc să facă lucruri pe care nu le-au făcut niciodată: să zboare cu avionul și să vadă marea. Să ne înțelegem – bunicul meu are 79 de ani iar bunica 69 de ani, părinții 52 de ani iar eu și prietenul meu 27 de ani. Patru dintre noi am văzut Marea Neagră de câteva ori dar niciunul nu a zburat cu avionul.

În acest context a apărut ideea unei vacanțe de neuitat în Italia, undeva la mare, vara. Era un început: aveam timpul, locația și pasagerii (niciunul dintre cei menționați nu a știut de această surpriză decât înainte cu 2 săptămâni de decolare). Deci eu a trebuit să mă ocup de toate. 😊

Vacanța cu familia în Bari

🤢 Cred că această excursie m-a scos din zona mea de confort și m-am simțit ca și cum nu aveam rădăcini. Responsabilitate foarte mare ❌ nu există eșec ❗

1️⃣ Am început să caut locația spre care să ne îndreptăm. Am analizat tot felul de locații după diferite criterii (să fie la mare, să găsim cazări rezonabile la preț, să fie aeroportul aproape). Am găsit orașul Bari (o frumusețe, așa cum am observat mai târziu alături de familie), am văzut că există și curse din Iași și din București (la Wizz Air), am făcut calculul și mă încadram în buget.

2️⃣ Rezervarea biletelor de avion – nimic mai simplu. Știam că vreau un zbor low-cost și am ales un astfel de zbor (avantajele acestuia le discut pe larg puțin mai jos). Site-ul este destul de ușor de butonat, tot ce trebuie să știi este explicat pe înțelesul tuturor, deci am trecut și de acest pas destul de simplu.

3️⃣ Surpriza ️🎉 Am avut totul pregătit și cu 2 săptămâni înainte de plecare le-am spus tuturor care este planul meu. S-a lăsat cu uimire, cu plânsete și mii de mulțumiri dar și cu multă teamă (totuși, să zbori prima dată cu avionul la 80 de ani cred că e ceva). Toate s-au risipit în momentul în care au atins din nou pământul și au văzut marea. Bunicii mei s-au bucurat ca niște copii (după ce au avut inima cât un purice timp de 1 oră și 50 de minute) și eu m-am simțit împlinită.

Surse foto 1, 2, 3, 4

Atunci când voi avea ocazia, îți voi povesti pe larg cum a fost excursia, ce am vizitat și cât de bronzați ne-am întors cu toții de la mare. Însă, acum aș vrea să îți povestesc de ce zborul low-cost a fost cea mai bună variantă pentru mine și de ce l-aș recomanda oricui.

Ce sunt zborurile low-cost?

Zborurile low-cost sunt acele curse aeriene accesibile tuturor, costurile biletelor dus-întors fiind, de obicei, între 50 și 200 de euro. Principalii operatori ce sunt disponibili în România sunt Wizz Air, Blue Air și RyanAir. Pentru a oferi familiei mele această excursie, aveam un buget stabilit, deci factorul buget a fost foarte important pentru mine.

Care sunt avantajele unui zbor low-cost?

🔸 În primul rând, există. 🤓 În ceea ce privește zborurile clasice, de linie, acestea nu au doar costuri exorbitante ci au și anumite lacune în ceea ce privește destinația. Există locații pe care le vei găsi la zborurile low-cost, însă la zborurile clasice nu sau le vei găsi și la zborurile clasice, însă vei fi nevoit să faci escale.

🔹 În al doilea rând, costurile nu sunt de ignorat. După ce am găsit zborul din Iași către Bari pe site-ul Wizz Air, am fost curioasă să văd costul unui zbor de linie. Nu mică mi-a fost uimirea când am observat că zborul meu costa aproximativ 3000 lei (dus-întors, 4 persoane) iar cel clasic ajungea și până la aproximativ 1900 euro. Este o oarecare diferență atunci când se poate ca întregul buget pentru vacanță să fie 1900 de euro (sau mai puțin), nu-i așa?

🔸În al treilea rând, regăsești destul de des oferte promoționale care se pot plia pe așteptările tale. Îți recomand să îți planifici vacanța chiar cu 6 luni înainte pentru a beneficia de astfel de mici cadouri!

🔹 În al patrulea rând, ai posibilitatea să iei cu tine un bagaj de cabină/mână, fără a plăti pentru el. Pentru acele bagaje de mână Wizz Air din cadrul pachetului Basic nu trebuie să plătești nimic și le vei așeza sub scaun. Pentru a fi considerat bagaj de mână, trebuie să aibă aceste dimensiuni 40x30x20. Ca să ne încadrăm în dimensiunile admise de compania aeriană, cu toții am achiziționat trolere ieftine și trainice de pe Travelkit.

Sursa foto Travelkit

🔸 Un al cincilea punct ce mi s-a părut important este vârsta flotei. Analizând numărul mare de curse disponibile low-cost, cred că flota de avioane este tânără. Nu cred că își permit ca avioanele să se strice și să stea prea mult la sol (deoarece fiecare oră reprezintă o pierdere). Deci cred că aceste zboruri sunt sigure!

Dezavantaje❓ Nu și pentru mine❗

🔴 Vei găsi, cu siguranță, persoane ce spun că aceste zboruri low-cost au și foarte multe dezavantaje. Unul dintre ele este imposibilitatea de a-ți alege locul în avion. În cazul zborului low-cost ești „primul venit, primul servit”. Deci trebuie să îți asumi riscul că vei sta lângă un străin pe timpul zborului și nu neapărat la geam. Eu am fost dispusă să îmi asum aceste riscuri și am avut noroc: am stat 2 câte 2 în avion.

🔵 Vei plăti pentru orice serviciu suplimentar solicitat (asta dacă vei solicita vreun serviciu). Eu m-am gândit că în cazul unui zbor de aproximativ 2 ore nu vom avea nevoie de mâncare sau băutură. La fel se întâmplă și în cazul bagajului de cală: dacă îl ai, vei plăti suplimentar. Totuși, noi am reușit să ne organizăm și ne-am rezumat fiecare la câte un bagaj de mână.

🔴 Pe anumite linii vei observa că există zboruri low-cost limitate și sezoniere. Pe mine nu m-a deranjat acest lucru deoarece am mers la mare vara (și nu iarna – când, într-adevăr, acest zbor nu există) iar pentru că am plecat din Iași, a fost un zbor limitat (2 zboruri pe săptămână: unul dus și unul întors); dar cum eu planificasem excursia de o săptămână, acesta nu a fost un inconvenient.

Așadar, în puține cuvinte, eu susțin zborurile low-cost deoarece pe mine m-au ajutat să fac o surpriză aparte familiei mele. Sărbătorirea aniversării a 50 de ani de căsătorie a fost o surpriză ce nu o vom uita niciodată. Cred că, atunci când apelezi la un zbor low-cost, trebuie să fii organizat, să te gândești din timp unde vrei să ajungi și totul va merge de la sine!

Ce destinație te-a ajutat un zbor low-cost să vizitezi?